Šta se dešava sa haljinama nakon crvenog tepiha i gde one završavaju? Dodela nagrade Oscar jedan je od najvažnijih događaja za Haute Couture, možda čak važniji i od nedelja mode na kojima se predstavljaju kolekcije.
Tokom crvenog tepiha i danima nakon završetka ceremonije haljine se u svetskim medijima ocenjuju i prolaze detaljnu inspekciju kao i nominovani filmovi. Šta se dešava sa haljinama nakon ceremonije?
Malo je verovatno da će neko od slavnih u istim tim haljinama ići u kupovinu namirnica. Kakva je sudbina couture haljina sa crvenog tepiha?
Prodajna kampanja pod nadzorom kupaca
Prvi korak u dugom hodočašću kojem prolaze haljina je prodajna kampanja koja traje oko tri nedelje. Čim siđe sa modne piste, odeća se pakuje i nosi u komercijalni izložbeni prostor koji je postavljen za kupce. Većina kupaca, posebno azijskih i američkih, obično preskoči Milano i ode samo u Pariz. Na kraju se u proizvodnju šalju samo odevni predmeti koji su premašili prag minimalne narudžbine.
Nije sva odeća sa modnih revija namenjena za prodaju, već samo oko 30% one prikazane na modnoj pisti, dok je ostala, posebno spektakularnija, dizajnirana samo za modne piste, da bi kasnije postala arhivski komad kuće. Ovo je slučaj dizajnerima kao što su Jean Paul Gaultier, Mugler, Galliano, Schiaparelli, koji su tokom godina razvili spektakularne haljine da su ih slavne osobe ciklično birale tokom godina.
Slavne ličnosti i influenseri
Nakon kupaca, na redu su poznate ličnosti i influenseri. Kancelarija za medije modne kompanije i PR-ovi medijskih agencija odgovorni su za upravljanje užurbanim kretanjem odeće za magazine sa jednog kontinenta na drugi. Ne samo da odlučuju kome će pozajmiti odeću i ko je prioritet, već moraju u svakom trenutku znati kuda ide odeća, jer su zajedno sa stilistima odgovorni za eventualnu štetu. Neke poznate ličnosti imaju čast da nose odeću pre nego što ona krene u produkciju, a influenserima se odevni predmet pozajmljuje mesecima kasnije, u sezoni za koju su namenjeni, istovremeno sa izlaskom kolekcija u radnje, u marketinškoj kampanji sa objavama koje privlače korisnike da kupuju svakodnevnu i jeftinu odeću od one sa crvenih tepiha jer je kupcima pristupačnija. Životni ciklus kolekcije uzoraka je stoga izuzetno dug: podeljen je na dugu sezonu, kada magazini snimaju jesenje i zimske editorijale, i kratku sezonu, proleće-leto, kada influenseri nose i objavljuju odeću na društvenim mrežama.
Kad haljina postaje arhiv?
Mnogo meseci nakon revije, skoro sva odeća se vraća na prvobitno mesto. Odavde neka završe u internoj prodaji za zaposlene, novinare i insajdere iz industrije, druga završi u prodajnim mestima, veliki brendovi uglavnom pohranjuju svoje uzorke u skladište ili arhivi, i odavde se neki odevni predmeti pozajmljuju za filmove ili umetničke projekte, prenosi Zadovoljna.rs.